گزارش کارورزی 4 دانشگاه فرهنگیان رشته علوم تربیتی با رویکرد درس پژوهی اعداد اعشاری
گزارش کارورزی4 با رویکرد درسپژوهی
رشته تحصیلی: علوم تربیتی | آموزش ابتدایی
چکیده:
با توجه به اینکه دانش آموزان پایه ی پنجم در درک مفهوم اعداد اعشاری و چگونگی مقایسه ی آن ها دچار مشکلاتی هستند ، با برگزاری جلساتی بین همکاران پایه ی پنجم و ششم برآن شدیم تا با استفاده از وسایل کمک آموزشی که توسط آموزگاران پایه ی پنجم طراحی و ساخته شد به حل این مشکل دانش آموزان بپردازیم ، تا این مهم با توجه به الگوی تدریس پیش سازمان دهنده بر اساس مهارتها و هنجارهای اجتماعی با تکرار وتمرین و استقاده از روش های جدید تدریس تحقق یابد.
در این تدریس سعی گردید با داستان گویی و مجسم کردن موضوع تدریس و تشابه مفاهیم تدریس به زندگی واقعی، دانش آموزان را با مفهوم اعداد اعشاری بیشتر درگیر کرده تا با اشتیاق بیشتر نسبت به درک مسئله در روند تدریس مشارکت داشته باشند.
ارزشیابی های مورد استفاده در طول تدریس و تکالیف انجام شده توسط دانش آموزان بیانگر تفهیم کامل موضوع برای دانش آموزان است.
فهرست مطالب:
جدول مشخصات اعضای گروه
مرام نامه
مقدمه
بیان مسأله
تدوین طرح درس اول
فرم های ارزیابی اجرای تدریس اوّل
تقسیم کار وتعیین نقش اعضای تیم درس پژوهی در تدریس اول
نقد و ارزیابی تدریس اول
تدوین طرح درس دوم (اصلاح شده)
فرم های ارزیابی اجرای تدریس دوم
تقسیم کار وتعیین نقش اعضای تیم درس پژوهی در تدریس دوم
نقد و ارزیابی تدریس دوم
نمونه برگ خود ارزیابی گروه درس پژوهی
نگارخانه
منابع
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.