آزمون فصل 1 ریاضی پایه سوم دبستان زنده یاد رضوی
خلاصهای از انتظارات آموزشی مورد سنجش را میتوان به صورت زیر نوشت:
1. الگویابی
در سوال اول و دوم، دانشآموزان باید توانایی خود را در کشف رابطه بین اشکال و اعداد در الگوها نشان دهند.
در سوال سوم نیز دانش آموزان باید با رسم جدول نظام دار به سوالات مسئله پاسخ دهند.
2. شمارش چندتاچندتا
سوال چهارم بر توانایی دسته بندی اشکال تمرکز دارد. انتظار میرود دانشآموزان شکل ها را در دسته هایی با تعداد مساوی قرار دهند و با شمارش چندتاچندتا تعداد آن ها را محاسبه کنند.
3. ماشین های ورودی خروجی
در سوال پنجم، دانشآموزان باید با توجه به کاری که هر ماشین انجام می دهد اعداد مناسب را در خانه ها جایگذاری کنند. برای حل این سوالات نیاز است دانش آموز مهارت کافی در جمع و تفریق اعداد را کسب کرده باشد.
4. ساعت در بعدازظهر
سوال 6 و 7 آشنایی دانش آموز با ساعت های بعد از ظهر را می سنجد. دانش آموز باید بتواند ساعت هارا به یکدیگر تبدیل کند
5. تقارن
در سوال 8 و 9 انتظار می رود دانش آموز بتواند برای اشکال مختلف خط تقارن رسم کند و شکل ناقص را به کمک صفحه شطرنجی کامل کند. مسائل تقارن و اکمال دیداری، دقت، توجه و تمرکز حواس و هوش فضایی بالایی را می طلبد.
این نمونه سوال دارای جدول شاخص های ارزشیابی است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.