ارزشیابی مستمر فصل 1: اعداد و الگوها | ریاضی چهارم دبستان شهید طاهری
در زیر خلاصهای از انتظارات آموزشی مورد سنجش آمده است:
الگوهای عددی: انتظار میرود دانشآموزان بتوانند الگوهای عددی را تشخیص داده و روابط میان اعداد را بیابند. این مهارت به فهم قواعد پشت اعداد و الگوها کمک میکند.
نمایش اعداد به شکل حروف و رقم: دانشآموزان باید توانایی تبدیل اعداد به حروف و برعکس را داشته باشند. این مهارت به درک درست از ارزش مکانی و نحوه بیان اعداد کمک میکند.
ایجاد بزرگترین و کوچکترین عدد: از دانشآموزان خواسته شده تا با استفاده از مجموعهای از ارقام، بزرگترین و کوچکترین عدد ممکن را بسازند. این تمرین توانایی آنها در کار با ارقام و ترتیب اعداد را تقویت میکند.
رسم و تحلیل الگوهای هندسی: درک الگوهای هندسی و توانایی رسم شکلهای پیچیدهتر و یافتن تعداد چوب کبریتها در الگوی خاص، مهارت حل مسئله و تحلیل دانشآموز را به چالش میکشد.
تشخیص ارزش مکانی ارقام در عدد: دانشآموزان باید بتوانند ارزش مکانی ارقام مختلف را در عدد مشخصی تعیین کنند. این سوال به تقویت مهارتهای مربوط به ارزش مکانی و تجزیه و تحلیل اعداد کمک میکند.
گستردهنویسی اعداد: توانایی گستردهنویسی اعداد به تقویت درک عمیقتر از ساختار عددی و ارزش مکانی کمک میکند.
تکمیل تساویها و ماشینهای ورودی-خروجی: از دانشآموزان انتظار میرود بتوانند تساویهای ریاضی را کامل کنند و ورودی و خروجی ماشینهای عددی را تحلیل کنند. این سوالات بر تقویت تفکر منطقی و محاسباتی تمرکز دارند.
پر کردن جاهای خالی و مقایسه اعداد: تمرکز این بخش بر توانایی درک صحیح از مقایسه اعداد و تکمیل اطلاعات گمشده در مسائل مختلف است.
محاسبات ذهنی: دانشآموزان باید قادر باشند محاسبات ساده ریاضی را به صورت ذهنی انجام دهند، که به تقویت مهارتهای محاسباتی سریع و دقیق کمک میکند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.