آزمون عملکردی درس 1 و 2 علوم سوم دبستان زنده یاد رضوی
خلاصهای از انتظارات آموزشی مورد سنجش را میتوان به صورت زیر نوشت:
1. تفکر علمی و مشاهده دقیق
در سوال اول، دانشآموزان باید توانایی خود را در شناسایی مراحل مختلف فرآیند تحقیق و آزمایش علمی نشان دهند. این بخش به سنجش مهارت مشاهده، تحلیل و تصمیمگیری بر اساس اطلاعات جمعآوری شده میپردازد. توانایی شناسایی و ترتیببندی مراحل علمی مثل مشاهده، جمعآوری دادهها، پرسیدن سوال و انجام آزمایش از انتظارات مهم است.
2. تفسیر و تحلیل دادهها
سوال دوم بر مهارتهای ریاضیاتی و توانایی تحلیل و نمایش دادهها تمرکز دارد. انتظار میرود دانشآموزان توانایی تبدیل دادههای جدولی به نمودار ستونی را داشته باشند. این مهارت به تقویت درک و تجسم اطلاعات کمی و توانایی تفسیر آنها کمک میکند.
3. آگاهی از تغذیه سالم و شناخت مواد غذایی
در سوال سوم، دانشآموزان باید فایدههای هر یک از گروههای غذایی را توضیح دهند و آگاهی از اهمیت یک رژیم غذایی متعادل را نشان دهند. این بخش شامل سنجش دانش آنان از ارزشهای غذایی و تأثیرات آن بر سلامتی است.
4. درک بشقاب سلامت و تعادل غذایی
سوال چهارم به سنجش توانایی دانشآموزان در شناسایی و دستهبندی مواد غذایی در گروههای مناسب مربوط به بشقاب سلامت میپردازد. آنها باید بتوانند غذاهای مختلف را در دستهبندی صحیح قرار داده و تعادل لازم در مصرف مواد غذایی را تشخیص دهند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.