گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ریاضی 1403/07/24

آزمون داستان محور جمع و تفریق اعداد مرکب

دبستان پنجم ریاضی همدان ناحیه 1 همدان معراج اندیشه مهر 1403

این کاربرگ به ارزیابی توانایی‌های ریاضی دانش‌آموزان در زمینه محاسبات زمان، مقایسه طول‌ها و تحلیل داده‌های عددی کمک می‌کند و به آن‌ها فرصتی برای توسعه مهارت‌های حل مسأله و تفکر منطقی می‌دهد. با توجه به متن داستانی و واقعی، این برگه انگیزه‌ای برای یادگیری و پیشرفت در ریاضیات ایجاد می‌کند.

محاسبات زمان: دانش‌آموزان باید توانایی محاسبه زمان سفر بر اساس تغییرات در سرعت و زمان را داشته باشند. این انتظار می‌رود که آن‌ها بتوانند زمان رسیدن به مقصد را با استفاده از داده‌های مختلف محاسبه کنند و تغییرات در زمان سفر را با توجه به مسیرهای مختلف تحلیل نمایند.

مقایسه طول‌ها: دانش‌آموزان باید توانایی مقایسه طول‌های مختلف را درک کرده و محاسبات مربوط به اختلاف طول‌ها را انجام دهند. این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند تا روابط میان اندازه‌ها را در مسائل واقعی درک کنند.

استنتاج از داده‌ها: دانش‌آموزان باید بتوانند بر اساس اطلاعات داده شده، مسافت‌های ناشناخته را استنتاج کنند. این مهارت شامل تجزیه و تحلیل داده‌ها و استفاده از آن‌ها برای پاسخ به سوالات است.

محاسبه میزان مصرف سوخت: دانش‌آموزان باید توانایی محاسبه میزان مصرف سوخت بر اساس داده‌های اولیه و اثرات پروژه‌های عمرانی را داشته باشند. این انتظار می‌رود که آن‌ها بتوانند داده‌های عددی را با یکدیگر ترکیب کرده و به نتیجه‌گیری‌های منطقی برسند.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

آزمون داستان محور جمع و تفریق اعداد مرکب
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 2

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : آزمون عملکردی
بازدید : 334
ثبت شده در 1403/07/24