الگوی تدریس درس 14: سورهی یوسُف و سورهی نبأ | قرآن چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان صفات خداوند (حافظ و نگه دارنده بودن) را بشناسند.
-دانشآموزان آیات سوره ی احزاب را قرائت کنند.
-دانشآموزان معانی واژگان کلیدی و مفاهیم کلی آیات را بدانند.
فهم:
-دانش آموزان معنای حافظ و نگه دارنده بودن را درک کند.
-دانشآموزان به اهمیت قرآن و مفاهیم آن پی ببرند و ارتباط آن را با زندگی خود درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند در هنگام تلاوت قرآن، قواعد را رعایت کنند.
-دانش آموزان به خواندن قرآن در زندگی روزمره اهمیت دهند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.