طراحی آموزشی درس 20: نشانههای ملی | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند نشانههای اصلی هویت ملی (مانند پرچم، سرود ملی، نمادهای ملی) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند رنگها و نمادهای موجود در پرچم ایران را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند نام قانون اساسی و اهمیت آن را بیان کنند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند معنی و مفهوم هر یک از نشانههای ملی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت پرچم به عنوان نماد وحدت و استقلال کشور را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند نقش قانون اساسی در اداره کشور را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند در هنگام پخش سرود ملی به احترام بایستند.
-دانشآموزان بتوانند پرچم ایران را با احترام برافراشته و پایین بیاورند.
-دانشآموزان بتوانند قوانین سادهای را که در قانون اساسی آمده است، بیان کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.