طراحی آموزشی درس 18: پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند انواع اصلی آب و هوای ایران (گرم و خشک، کوهستانی، معتدل و مرطوب) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند نمونههایی از گیاهان و جانوران مناطق مختلف آب و هوایی را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین آب و هوا و نوع پوشش گیاهی و جانوری را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند مفهوم زیستبوم و عوامل مؤثر بر آن را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری هر ناحیه آب و هوایی را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند با توجه به تصاویر، یک ناحیه آب و هوایی را تشخیص دهند.
-دانشآموزان بتوانند دو نمونه گیاه و جانور از هر ناحیه آب و هوایی تشخیص دهند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.