طراحی آموزشی درس 16: آب و هوا | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند انواع نمودارهای آب و هوایی (دما و بارش) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند نام ابزارهای اندازهگیری دما و بارش را بگویند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اطلاعات موجود در نمودارهای آب و هوایی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین دما، بارش و نوع آب و هوا را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند نمودارهای دما و بارش را بخوانند و تفسیر کنند.
-دانشآموزان بتوانند با استفاده از دماسنج و ظرف های درجه بندی شده، دما و بارش را اندازهگیری کنند.
-دانشآموزان بتوانند وضعیت هوا را در یک دوره زمانی مشخص ثبت کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.