طراحی آموزشی درس 15: کوه ها و دشت های زیبا | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند انواع ناهمواریها مانند دشت، کوه، جلگه و ... را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند نام برخی از رشتهکوهها، دشتها و قلههای مهم ایران
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت شناخت ناهمواریها در زندگی روزمره را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین سرزمینهای پست و مرتفع را از نظر شرایط زندگی درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند انواع ناهمواریها را روی نقشه یا مدل تشخیص دهند و نشان دهند.
-دانشآموزان بتوانند ناهمواریهای محل زندگی خود را شناسایی کنند.
-دانشآموزان بتوانند محل رشتهکوههای البرز و زاگرس، دشتهای کویر و لوت و برخی قلههای مهم ایران را روی نقشه مشخص کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.