طراحی آموزشی درس 14: سفری به شهر باستانی کرمانشاه | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند چند ویژگی مهم شهر کرمانشاه را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند بنیانگذار سلسله ساسانی را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند چند اصل از دین زرتشت را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند سوغات و صنایع دستی محل زندگی خود را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت تاریخی شهر کرمانشاه را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند علل سقوط سلسله ساسانی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند تأثیر دین زرتشت بر فرهنگ و تمدن ایران را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین قلمرو ساسانیان و ایران کنونی را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند نقشه قلمرو ساسانیان را با نقشه ایران کنونی مقایسه کنند.
-دانشآموزان بتوانند اطلاعاتی که از درس آموختهاند را در یک جدول یا نمودار خلاصه کنند.
-دانشآموزان بتوانند یک پوستر تبلیغاتی برای معرفی محل زندگی خود طراحی کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.