طراحی آموزشی درس 1: همسایهی ما | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند تعریف دقیقی از محله ارائه دهند.
-دانشآموزان مفاهیم کلیدی مرتبط با محله مانند همسایگی، مقررات و مسئولیتها را بشناسند.
-دانشآموزان بتوانند وظایف مختلف همسایگان را برشمارند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند معنی و مفهوم محله را درک کرده و آن را با مثالهای عینی توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت وجود مقررات در محله را درک کرده و دلایل آن را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند تکالیف و مسئولیتهای خود در قبال محله را تفسیر کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند مفاهیم یادگرفته را در موقعیتهای مختلف زندگی واقعی به کار ببرند.
-دانشآموزان بتوانند پیشنهاداتی برای بهبود شرایط محله ارائه دهند.
-دانشآموزان بتوانند مقررات محله را در رفتار خود رعایت کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.