گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ریاضی 1403/06/3

طراحی آموزشی درس 3: مساحت متوازی الاضلاع و مثلث | فصل ششم ریاضی چهارم ابتدائی

دبستان چهارم ریاضی اسفند 1403

طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانش‌آموز بتواند مفاهیم پایه مانند مساحت، متوازی الاضلاع و مثلث را تعریف کند.
-دانش‌آموز بتواند واحدهای اندازه‌گیری مساحت (مانند سانتی‌متر مربع) را بشناسد و به کار ببرد.
-دانش‌آموز بتواند فرمول‌های محاسبه مساحت متوازی الاضلاع و مثلث را به خاطر بسپارد.
فهم:
-دانش‌آموز بتواند مفهوم مساحت را به عنوان اندازه‌گیری فضای داخلی یک شکل توضیح دهد.
-دانش‌آموز بتواند تفاوت بین مساحت و محیط را درک کند.
-دانش‌آموز بتواند اجزای یک متوازی الاضلاع (قاعده و ارتفاع) و یک مثلث (قاعده و ارتفاع) را شناسایی کند.
کاربرد:
-دانش‌آموز بتواند فرمول‌های محاسبه مساحت متوازی الاضلاع و مثلث را در مسائل مختلف به کار ببرد.
-دانش‌آموز بتواند مساحت شکل‌های ترکیبی (که از چندین متوازی الاضلاع یا مثلث تشکیل شده‌اند) را محاسبه کند.
-دانش‌آموز بتواند مسائلی را که در زندگی روزمره با مفهوم مساحت سروکار دارند حل کند (مثلاً محاسبه مساحت یک فرش یا یک زمین بازی).


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

طراحی آموزشی درس 3: مساحت متوازی الاضلاع و مثلث | فصل ششم ریاضی چهارم ابتدائی
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 2

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : طرح درس
بازدید : 30
ثبت شده در 1403/06/3