طراحی آموزشی درس 3: جمع و تفریق اعشاری | فصل پنجم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند تعریف دقیقی از عدد اعشاری ارائه دهند.
-دانشآموزان بتوانند اجزای تشکیلدهنده یک عدد اعشاری (قسمت صحیح، ممیز و قسمت اعشاری) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند عملیات جمع و تفریق را برای اعداد صحیح انجام دهند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند مفهوم جمع و تفریق اعداد اعشاری را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت قرار دادن ممیزها در یک راستا در هنگام انجام عملیات جمع و تفریق را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین جمع و تفریق اعداد اعشاری و عملیات جمع و تفریق کسرها را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند عملیات جمع و تفریق اعداد اعشاری را به صورت دستی و با استفاده از ماشین حساب انجام دهند.
-دانشآموزان بتوانند مسائل کلامی مربوط به جمع و تفریق اعداد اعشاری را حل کنند.
-دانشآموزان بتوانند از عملیات جمع و تفریق اعداد اعشاری در حل مسائل مربوط به پول، اندازه گیری و سایر موقعیتهای واقعی استفاده کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.