طراحی آموزشی درس 1: عدد مخلوط| فصل پنجم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند عدد مخلوط را تعریف کنند.
-دانشآموزان بتوانند اجزای تشکیلدهنده یک عدد مخلوط (عدد صحیح و کسر) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند نماد عدد مخلوط را بنویسند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند معنی عدد مخلوط را در مثالهای مختلف توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند رابطه بین عدد مخلوط و کسر را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند عدد مخلوط را به صورت تصویری نمایش دهند (مثلاً با استفاده از شکلهای هندسی).
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند یک عدد مخلوط را به یک کسر تبدیل کنند و برعکس.
-دانشآموزان بتوانند از اعداد مخلوط در حل مسائل ساده استفاده کنند (مثلاً: مقایسه دو عدد مخلوط).
-دانشآموزان بتوانند اعداد مخلوط را در موقعیتهای واقعی (مثلاً اندازه گیری طول، وزن) به کار ببرند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.