طراحی آموزشی درس 2: محاسبهی حاصل ضرب | فصل سوم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموز بتواند تعریف ضرب را بیان کند.
-دانشآموز بتواند جدول ضرب اعداد را حفظ کند.
-دانشآموز بتواند علائم ریاضی مربوط به ضرب را تشخیص دهد.
فهم:
-دانشآموز بتواند مفهوم ضرب را به زبان خود توضیح دهد.
-دانشآموز بتواند از مثالهای روزمره برای توضیح ضرب استفاده کند.
-دانشآموز بتواند رابطه بین ضرب و جمع را درک کند.
کاربرد:
-دانشآموز بتواند از ضرب برای حل مسائل کلامی ساده استفاده کند.
-دانشآموز بتواند از ضرب برای محاسبه مساحت مستطیل استفاده کند.
-دانشآموز بتواند از ضرب برای حل مسائل مربوط به پول استفاده کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.