طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی ششم | درس 6: محصولات کشاورزی، از تولید تا مصرف
هدف کلی: آشنایی با چگونگی چرخه تولید ، رشد و مصرف محصولات کشاورزی
اهداف جزئی:
انتظار می رود دانش اموز پس از پایان درس بتواند :
1. دو فعالیت مهم کشاورزی را بشناسد .
2. مفهوم زراعت و باغداری را تعریف کند و مثال بزند .
3. محصولات کشاورزی را از نظر تنوع در کشورمان دسته بندی کند و برای هر گروه مثال هایی را ارائه می دهد .
4. پراکندگی محصولات کشاورزی را روی نقشه نشان می دهد .
5. تفاوت کشت گلخانه ای را با کشت معمولی بداند و با مثال بیان کند .
6. فرایند تولید تا مصرف محصولات کشاورزی را می داند .
7. سفارش خداوند و اولیا را درباره ی اسراف بیان کند .
8. شرایط کشت انواع محصولات کشاورزی را بیان می کند .
9. درباره ی حدیث امام صادق و مفهوم آن توضیح می دهد و خود نیز درباره اهمیت کشاورزی حدیثی را به کلاس ارائه می دهد .
10. انواع خشکبار صادراتی ایران را نام می برد .
11. درباره مصرف بهینه مواد صحبت می کند .
12. نمودار های مربوط به محصولات کشاورزی را ترسیم کرده و می خواند .
13. مهارت خلاقیت و کاوشگری در هنگام بیان مفاهیم درس را کسب می کند .
14. دانش آموز کشاورزی را به عنوان یک شغل پاک و شریف می داند و به کشاورزان با احترام می نگرد .
15. دانش آموز همگام مصرف نعمت های الهی خصوصا تولیدات کشاورزی شکر الهی را به جای می آورد .
اهداف رفتاری:
انتظار می رود دانش آموز بعد از پایان درس جدید بتوانند :
1. زراعت و باغداری را تعریف کند و سه گروه از گیاهان زراعی را نام ببرد .
2. نمودار مربوط به تولیدات سال های گذشته محصولات کشاورزی منطقه خود را رسم کرده و توضیح دهد .
3. شرایط کشت انواع محصولات کشاورزی را بیان کند .
4. درباره مصرف بهینه مواد غذایی صحبت کند .
5. انواع محصولات جالیزی منطقه خود را نام ببرد .
6. کشت گلخانه ای را با کشت معمولی مقایسه کند .
7. فرایند چرخه تولید تا مصرف تعدادی از محصولات کشاورزی را بیان کند
8. نگرشی مثبت نسبت به کار کساورزی کسب کرده باشد و با احترام با کشاورزان منطقه برخورد نماید .
9. بعد از کسب شناخت از زحمت کشاورزان عزیز هنگام مصرف مواد غذایی از اسراف پرهیز می کند و به دیگران هم این امر را توصیه می کند .
...
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.