Loading [MathJax]/extensions/TeX/color.js

گاما رو نصب کن!

اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

میتونی لایو بذاری!
لطفا برای پاسخ دادن شماره موبایل خود را تایید کنید.

حل معادله درجه دو برای پایه ششم از چه روشی است؟

سارا رشیدپور
    سارا رشیدپور
  15 دی 9:01

1 پرسش 0 پاسخ 4 امتیاز
دبستان ششم ریاضی

تعداد قطر n ضلعی داده شده و زاویه داخلی خواسته شده... به این معادله میرسیم: n2_3n=270 چگونه باید برای شاگرد این معادله را حل کرد


لطفا برای پاسخ دادن ابتدا وارد شوید. یا ثبت نام کنید.
جدید‌ترین پاسخ‌ها

پاسخ ها: 5

Saman Nasiri
    Saman Nasiri
  1399/10/15

0 پرسش 141 پاسخ 1.2K امتیاز

سلام از روش طرفین وسطین خداقوت

امیر حسین  امیر حسین البویه

تا اونجا که من میدونم این یه سوال تیزهوشانیه ... و باید یه سری مفاهیم خصوصا فاکتور گیریو به شکل تازه برای دانش اموز شرح داد .... الان اگه اینجا از یک ان دو فاکتور بگیریم ما چی داریم 1 منهای ان درست میگم؟؟؟ و بعد اون دانش اموز با توجه دیگه به چینش های اعداد این ضرب رو حدس بزنه و عدد جایگذاری کنه .. تنها راهش همینه خود من هم علاوه بر ابتدایی سال های اول متوسطه که با معادله درجه دو اشنا نشده بودم هم بهمون میگفتن که ساده کنین و عدد جایگذاری کنین تا جواب در بیاد باز میگم این جز مفاهیم تیزهوشانیه و حالا حالا ها ممکنه به کار طرف نیاد پایان

abol gh
    abol gh
  1399/10/15

3 پرسش 290 پاسخ 31.9K امتیاز

سلام برای حل همچین معادلاتی بستگی به معادله و معلومات داده شده بعضی مواقع با فاکتورگیری به جواب می رسیم و بعضی وقت ها با تجزیه الان تو این معادله 270 را تجزیه کنیم به 5*3*3*3*2 می رسیم که می توان به عدد 18*15 رسید که نتیجه می گیریم ان برابره با 18 بعضی وقت ها هم اگر عبارت کوچک باشد با حدس و آزمایش بازم میگم بستگی به معادله داره موفق باشید

Sadra Mzf
    Sadra Mzf
  1399/10/15

0 پرسش 7 پاسخ 1 امتیاز

سلام برای پایه ششم اگر میخواید دانش اموز در این مقطع اصلا لازم نیست معادله درجه دو رو بلد باشه چون خود معادله هنوز داره سال هشتم تدریس میشه و خود هشتمی ها هم نیاز به دونستنش ندارن در اینجور مواقع تنها کاری ک میتونید بکنید حل توسط حدس زنه

بیوساینس بیو
    بیوساینس بیو
  1399/10/15

0 پرسش 53 پاسخ 203 امتیاز

تا اونجا که من میدونم این یه سوال تیزهوشانیه ... و باید یه سری مفاهیم خصوصا فاکتور گیریو به شکل تازه برای دانش اموز شرح داد .... الان اگه اینجا از یک ان دو فاکتور بگیریم ما چی داریم 1 منهای ان درست میگم؟؟؟ و بعد اون دانش اموز با توجه دیگه به چینش های اعداد این ضرب رو حدس بزنه و عدد جایگذاری کنه .. تنها راهش همینه خود من هم علاوه بر ابتدایی سال های اول متوسطه که با معادله درجه دو اشنا نشده بودم هم بهمون میگفتن که ساده کنین و عدد جایگذاری کنین تا جواب در بیاد باز میگم این جز مفاهیم تیزهوشانیه و حالا حالا ها ممکنه به کار طرف نیاد