{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

نحوه دریافت آنلاین «تاییدیه تحصیلی» برای ثبت نام در دانشگاه

ثبت شده در: 1399/07/30 مشاهده: 105     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سامانه صدور برخط تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش تولید و جهت استفاده دانشجویان در فرایند ثبت نام در دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش گاما به نقل از ایسنا، حبیبی گفت: سامانه صدور برخط تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش تولید و جهت استفاده دانشجویان در فرایند ثبت نام  در دانشگاه راه اندازی شد که مزیت این سامانه در ارائه خدمت الکترونیک تاییدیه تحصیلی بصورت برخط است و دانشجویان ( و یا هر متقاضی دیگری) می‌توانند بدون مراجعه به هیچ مکانی حتی دفاتر پیشخوان، فرم تقاضای درخواست تاییدیه تحصیلی را تکمیل کرده و پس از  پرداخت الکترونیکی  2300 تومان، سامانه کد پیگیری و تاییدیه درخواست را به آنها ارائه می‌دهد. 

وی ادامه داد: نهادهای دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه های کشور به عنوان استعلام کننده تاییدیه تحصیلی می توانند خدمت بر خط تاییدیه تحصیلی را هم از طریق اینترانت گذرگاه دولت (GSB) و هم از طریق اینترنت گذرگاه عمومی دولت (PGSB) دریافت کنند و یا حتی نسبت به دریافت کارتابل بر بستر اینترنت اقدام کنند.

به گفته حبیبی جهت رویت تاییدیه تحصیلی استعلام شونده( متقاضی یا دانشجو)، کد ملی و کد پیگیری را به سرویس ارائه و تاییدیه تحصیلی را دریافت می کند. نهادهای متقاضی جهت دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت سرویس می‌توانند با شماره 82283063 دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تماس برقرار کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم توسط دانشجویان ورودی سال 99 بدین شرح است:
1- دانشجوبه سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم)  به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و پس از پر کردن اقلام داده ای، یک کد رهگیری دریافت می کند.

2- اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج کند.

3-  اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می تواند پس از مراجعه به آدرس https://kemt.medu.ir  وارد شده و با وارد کردن کد رهگیری دانشجویان، تاییدیه را دریافت کند.