درحال دریافت اطلاعات ...
درسنامه آموزشی تفکر و پژوهش کلاس ششم با پاسخ فصل 3: نظام مندی
-
تفکر و پژوهش
- واژههای تصادفی
- فصل 1: انتخاب، تصمیم گیری و مسئولیت پذیری
- درس 1: دیدنیهای سرزمین من
- درس 2: مارگیر و اژدها
- درس 3: بوی خوش مدینه
- درس 4: آقکند
- درس 5: ماه بود و روباه
- درس 6: نارنجیپوش امانتدار
- فصل 2: پروژهی پژوهشی
- درس 1: روش گردآوری اطلاعات
- درس 2: طرح پرسش پژوهشی
- درس 3: مردم پسندها
- درس 4: زیر ذرهبین
- درس 5: از کجا بدانم؟
- درس 6: ارائهی یافتههای پژوهشی
- فصل 3: نظام مندی
- درس 1: لی لی حوضک
- درس 2: آخر خط
- درس 3: ما کجا هستیم؟
- درس 4: یک اتفاق عجیب
- درس 5: پیوستگی
- درس 6: پلنگها و گوزنها
- فصل 4: هویت و ارزش
- درس 1: تپهی کوچک
- درس 2: میمونهای گرانبها
- درس 3: شکلی دیگر
- درس 4: خرسی که میخواست خرس باقی بماند
- درس 5: پرواز کن! پرواز!
- درس 6: من عاقبت از این پل خواهم گذشت
- درس 7: کیمیاگر
در این درس شما با یک موقعیت فرضی روبهرو میشوید و دربارهی علّت وقوع آن فرضیهسازی میکنید و از این طریق توانایی فرضیهسازی، استنباط، استدلال، و نتیجهگیری خود را ارتقا میدهید.
گفتوگو کنید (صفحهی 77 تا 78 کتاب درسی)
یک پاککن روی یک میز در وسط کلاس طوری قرار گیرد که همه بتوانند آنرا ببینند. به مدّت چند دقیقه در سکوت، فقط به پاککن نگاه کنید.
- اگر همین الان که به این پاککن نگاه میکنید، ببینید که یک دفعه حرکت کرد، عکسالعمل هر کدام از شما چه خواهد بود؟
- در صورت حرکت کردن پاککن، چه علّتهایی برای آن میتوان بیان کرد؟ (هر چه میتوانید فرضیههای بیشتری بسازید.)
- اگر کسی دلیل بیاورد که این پاککن بدون هیچ نیرویی و خودبهخود حرکت کرد، آیا قبول میکنید؟ چرا؟
- اگر به هیچ وجه نتوانستید نیروی حرکت دهندهی آنرا پیدا کنید، چه چیزهای دیگری به فکرتان میرسد؟
به هنگام تفکّر دربارهی یک موضوع، استفاده از دانستههای قبلی و کسب اطّلاعات جدید به ما کمک میکند تا درک عمیقتری از موضوع داشته باشیم.
فعالیت در خانه (صفحهی 78 کتاب درسی)
تا هفتهی آینده در محیط زندگی خود دقّت کنید. آیا چیزهایی را میبینید که علّت وقوع آن برای شما معلوم نباشد؟ دو مورد از آنها را بنویسید.
1-
2-
محتواهای آموزشی مشابه
فایل های پاورپوینت، ویدئو، صوتی، متنی و ...
پرسش و پاسخ های مشابه
سوال کنید یا به سوالات دیگران پاسخ دهید ...