درسنامه آموزشی علوم تجربی کلاس دوم با پاسخ درس 8: بسازیم و لذت ببریم
-
علوم تجربی
- درس 1: زنگ علوم (گردش در باغ)
- درس 2: هوای سالم، آب سالم
- درس 3: زندگی ما و گردش زمین (1)
- درس 4: زندگی ما و گردش زمین (2)
- درس 5: پیام رمز را پیدا کن (1)
- درس 6: پیام رمز را پیدا کن (2)
- درس 7: اگر تمام شود...
- درس 8: بسازیم و لذت ببریم
- درس 9: سرگذشت دانه
- درس 10: درون آشیانهها
- درس 11: من رشد میکنم
- درس 12: برای جشن آماده شویم
- درس 13: بعد از جشن
- درس 14: از گذشته تا آینده (نان)
بسازیم و لذت ببریم!
- گاهی با نگاه به اطراف خود، چیزی را برای ساختن انتخاب میکنیم. فرقی نمیکند که مثل آن را بسازیم یا نمونهای از آن را. ابتدا موادّ لازم را پیدا میکنیم.
- اگر بخواهیم یک جامدادی بسازیم، از چه چیزهایی استفاده کنیم؟ نام آنها را بنویسید.
- شاید شما بخواهید جامدادی که میسازید شبیه به هیچ یک از جامدادیهایی که تاکنون دیدهاید، نباشد. در این صورت چه شکلی را انتخاب میکنید؟ حالا برای ساختن، چه چیز دیگری نیاز دارید؟
- برای وصل کردن قطعات از چه چیزی استفاده میکنید؟
- برای بریدن یا تغییر شکل دادن مواد مورد استفادهی خود از چه ابزارهایی استفاده میکنید؟
|
|
|
|
|
|
|
|
|
![]() |
از اینکه میتوانید با دست خود چیزی را بسازید، چه احساسی دارید؟
بعضی از چیزهایی که به نظر بیارزش میآیند، در ساختن به ما کمک میکنند.
برای ساختن یک جاقاشقی یا جعبهی نگهداری وسایل شخصی چه چیزی را پیشنهاد میکنید؟
پیشنهاد اوّل | پیشنهاد دوم |
نمایشگاهی از دست ساختههای خود در کلاس داشته باشید تا دیگران هم از دیدن کارهایتان فکرهای جدید پیدا کنند.