گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

اگر بپذيريم در مصرع «چون كه صد آمد نود هم پيش ماست» «صد» همان دين و «نود» نيز فلسفه باشد، كدام گزينه را می‌توان استنباط كرد؟

1 ) 

طرح مباحث وجود در معارف الهی، هرگز ماهيت اين مباحث را عوض نمی‌كند.

2 ) 

در متون دينی، مسائل وجود در قالب اصطلاحات فلاسفه مطرح نشده است.

3 ) 

با وجود بيان مسائل وجود از سرچشمۀ الهی و وحی، به فلسفه نيازی نيست.

4 ) 

اختلاف تعابير از مسائل وجود، تعلق آن‌ها به فلسفه را خدشه‌دار نمی‌كند.

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

اگر بپذيريم كه در اين مصرع، منظور از صد، دين و منظور از نود، فلسفه است، پس دربارهٔ رابطۀ دين و فلسفه می‌گويد: دين الهی كه از سرچشمۀ وحی می‌جوشد، مسائل وجود و آغاز و انجام جهان و معنای حيات انسان را تبيين كرده و راه و رسم سعادت انسان را با تبيين جهان و آغاز و انجام آن به ما نشان داده است؛ پس ديگر به فلسفه و دستاوردهای عقل بشر نيازی نيست.

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

حیدر جلالی