درس 1: جهان فرهنگی
جامعه شناسی (2)
یازدهم
دوره دوم متوسطه- نظری
ادبیات و علوم انسانی
درسنامه آموزشی این مبحث
به ترتیب «نادیده گرفتن تفاوت علوم انسانی با علوم طبیعی»، «مهمتر دانستن جهان فرهنگی از جهان ذهنی و تکوینی» و «جهان تکوینی را محدود به طبیعت ندانستن در نگاه قرآنی» چه پیامدهایی به دنبال دارد؟
1 )
سلب طرفیتها از علوم انسانی و اجتماعی - از دست رفتن استقلال جهان طبیعی و فوق طبیعی در برابر جهان تکوینی - نادیده گرفتن جهان فردی و ذهنی اشخاص2 )
علوم طبیعی را تابع علوم انسانی دانستن - یکسان دانستن جهان فرهنگی و جهان انسانی - رفتار حکیمانه داشتن جهان تکوینی با انسان3 )
تفاوت قائل نشدن بین علوم طبیعی و علوم انسانی - سلب ظرفیتهای جهان تکوینی و جهان فرهنگی - منحصر ندانستن آگاهی به انسانپاسخ تشریحی :
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!