گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

به ترتیب «نادیده گرفتن تفاوت علوم انسانی با علوم طبیعی»، «مهم‌تر دانستن جهان فرهنگی از جهان ذهنی و تکوینی» و «جهان تکوینی را محدود به طبیعت ندانستن در نگاه قرآنی» چه پیامدهایی به دنبال دارد؟

1 ) 

سلب طرفیت‌ها از علوم انسانی و اجتماعی - از دست رفتن استقلال جهان طبیعی و فوق طبیعی در برابر جهان تکوینی - نادیده گرفتن جهان فردی و ذهنی اشخاص

2 ) 

علوم طبیعی را تابع علوم انسانی دانستن - یکسان دانستن جهان فرهنگی و جهان انسانی - رفتار حکیمانه داشتن جهان تکوینی با انسان

3 ) 

تفاوت قائل نشدن بین علوم طبیعی و علوم انسانی - سلب ظرفیت‌های جهان تکوینی و جهان فرهنگی - منحصر ندانستن آگاهی به انسان

4 )  سلب قابلیت‌ها از علوم انسانی و اجتماعی - از دست رفتن استقلال جهان ذهنی و تکوینی در برابر جهان فرهنگی - ادراک و آگاهی را منحصر به انسان ندانستن

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

نادیده گرفتن تفاوت علوم انسانی با علوم طبیعی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی را از علوم انسانی و اجتماعی سلب می‌کند.

گروهی دیگر، جهان فرهنگی را مهم‌تر از جهان ذهنی و تکوینی می‌دانند. در این دیدگاه، جهان ذهنی و جهان تکوینی، اهمیت و استقلال خود را در برابر جهان فرهنگی از دست می‌دهند.

در نگاه قرآنی، جهان تکوینی محدود به جهان طبیعت نیست، ادراک و آگاهی نیز به انسان منحصر نمی‌شود و جهان تکوینی براساس حکمت و مشیت خداوند سبحان، رفتار حکیمانه با افراد و جوامع انسانی دارد.

تحلیل ویدئویی تست

منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!

مریم یابنده جهرمی