انرژی فعالسازی و آنتالپی واکنش: $2NO(g) \to {N_2}(g) + {O_2}(g)$، در نبود کاتالیزگر به ترتیب برابر 381 و 181- کیلوژول است. اگر با استفاده از مبدل کاتالیستی در اگزوز خودرو، انرژی فعالسازی واکنش به 280 کیلوژول کاهش یابد، کدام مطلب دربارهٔ آن درست است؟
1 )
با استفاده از کاتالیزگر، آنتالپی واکنش و محتوای انرژی فراوردهها، به تقریب 25 درصد کاهش مییابد.
در نبود کاتالیزگر و با استفاده از کاتالیزگر، محتوای انرژی واکنش دهنده، بیشتر از محتوای انرژی فراوردهها است.
3 )
هم در این واکنش، فراوردهها از واکنشدهنده پایدارترند و استفاده از کاتالیزگر، سبب میشود گرمای بیشتری به محیط منتقل شود.
4 )
با استفاده از کاتالیزگر، سرعت خروج اکسیژن از اگزوز افزایش مییابد، زیرا پایداری واکنش دهنده برای تبدیل به فراوردهها کاهش مییابد.
پاسخ تشریحی :

تحلیل ویدئویی تست
تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!