«با ورود معلم به کلاس تمام بچهها به حالت احترام بلند میشوند، بعد از حضور و غیاب معلم میگوید درس امروز مهم است و با لحن آرام و یکنواخت شروع به تدریس مینماید و نکات مهم را نیز روی تخته مینویسد، در انتها، معلم نکات تدریس شده را از برخی دانش آموزان سؤال نمود؛ مینا نسبت به سؤال معلم عکسالعملی نشان نداد ولی بهمحض آنکه معلم گفت مینا با تو هستم، به معلم نگاه کرد ولی همچنان قادر به پاسخگویی نبود، معلم همین سؤال را از مریم میپرسد او نیز جستهگریخته با توجه به مطالب نوشتهشده روی تخته پاسخ میدهد و این در حالی است که زهرا از همان ابتدا بهقصد پاسخگویی به سؤالات معلم، دست خود را بالا نگهداشته بود»، در این تصور فرضی میتوان گفت:
1 )
مریم باوجود توجه کافی، تمرکز لازم ندارد ولی میفهمد که از نوشتههای تخته میتواند کمک بگیرد و به درک کامل مطلب برسد.
2 )
مینا در ابتدا احساس و توجه داشت ولی به دلیل خوگیری دچار عدم تمرکز گردید.
زهرا تمامی مراحل شناخت را بهترتیب از احساس تا توجه، تمرکز و ادراک را دارا بود.
4 )
مینا فقط احساس، مریم تمرکز و ادراک، ولی زهرا ضمن توجه، احساس و ادراک را نیز دارا بود.
پاسخ تشریحی :
تحلیل ویدئویی تست
تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!