گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

«با ورود معلم به کلاس تمام بچه‌ها به حالت احترام بلند می‌شوند، بعد از حضور و غیاب معلم می‌گوید درس امروز مهم است و با لحن آرام و یکنواخت شروع به تدریس می‌نماید و نکات مهم را نیز روی تخته می‌نویسد، در انتها، معلم نکات تدریس شده را از برخی دانش آموزان سؤال نمود؛ مینا نسبت به سؤال معلم عکس‌العملی نشان نداد ولی به‌محض آن‌که معلم گفت مینا با تو هستم، به معلم نگاه کرد ولی همچنان قادر به پاسخگویی نبود، معلم همین سؤال را از مریم می‌پرسد او نیز جسته‌گریخته با توجه به مطالب نوشته‌شده روی تخته پاسخ می‌دهد و این در حالی است که زهرا از همان ابتدا به‌قصد پاسخگویی به سؤالات معلم، دست خود را بالا نگه‌داشته بود»، در این تصور فرضی می‌توان گفت:

1 ) 

مریم باوجود توجه کافی، تمرکز لازم ندارد ولی می‌فهمد که از نوشته‌های تخته می‌تواند کمک بگیرد و به درک کامل مطلب برسد.

2 ) 

مینا در ابتدا احساس و توجه داشت ولی به دلیل خوگیری دچار عدم تمرکز گردید.

3 ) 

زهرا تمامی مراحل شناخت را به‌ترتیب از احساس تا توجه، تمرکز و ادراک را دارا بود.

4 ) 

مینا فقط احساس، مریم تمرکز و ادراک، ولی زهرا ضمن توجه، احساس و ادراک را نیز دارا بود.

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

با ورود معلم تمامی بچه‌های کلاس احساس را دارند؛ پس از شروع معلم به تدریس می‌توان گفت اکثر بچه‌ها توجه هم دارند؛ به دلایلی مثلاً یکنواخت بودن لحن صدای معلم ممکن است برخی از بچه‌ها دچار عدم تمرکز شوند (مثل مینا)، برخی نیز ممکن است تمرکز توأم با درگیری و انگیختگی ذهنی داشته باشند (مانند مریم) ع، که درواقع فقط به کمک حافظه (ادراک قبل) می‌دانست که از نوشته‌های تخته می‌تواند جواب بدهد ولی طبیعتاً جوابگوی سؤال نبود (چون ادراک بدون یادگیری بود)، ولی در خصوص زهرا می‌توان گفت که از همان ابتدا، احساس، توجه، تمرکز و ادراک را داشته است. به تعبیری دیگر، تمامی مراحل شناخت پایه و شناخت عالی را داشته که قادر به پاسخگویی سؤالات معلم بوده است.

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

محسن  سلطانی