چرا ارزشها و دیدگاههای تولیدکنندگان پیام در نگاه اول قابل تشخیص نیستند؟
زیرا این ارزشها در جزئیات محتوا مانند انتخاب کلمات، تصاویر و صداها پنهان شدهاند و بهصورت مستقیم بیان نمیشوند، بلکه در قالبهای غیرمستقیم و تدریجی بر ادراک مخاطبان تأثیر میگذارند.
2 )
به دلیل اینکه تمامی پیامهای رسانهای بدون هیچ تغییری از منابع اصلی خود منتقل میشوند و هیچگونه دخل و تصرفی در آنها صورت نمیگیرد، بنابراین ارزشها و دیدگاههای تولیدکننده پیام نمیتوانند بر محتوا اثر بگذارند.
3 )
چون پیامهای رسانهای همیشه کاملاً شفاف و بیطرف هستند و هیچگونه ارزشگذاری یا جهتدهی در آنها وجود ندارد، بنابراین مخاطبان بهراحتی میتوانند دیدگاههای مختلف را تشخیص دهند.
4 )
به این دلیل که تمامی رسانهها بهصورت کاملاً آگاهانه تلاش میکنند تا تمامی دیدگاهها را بدون هیچگونه تغییری منعکس کنند و از هرگونه تأثیرگذاری بر ادراک مخاطبان خودداری نمایند.
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!