گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

با توجه به آیهٔ (یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ) کدام مفهوم به‌درستی استنتاج می‌شود؟  

1 ) 

پیامبر اکرم باید به زنان و دخترانش و زنان باایمان حدود و فلسفۀ حجاب را بگوید.

2 ) 

حجاب عامل مقبولیت است و آرامش و آسایش روانی زنان و دختران را به دنبال دارد.

3 )  بر پیامبر اکرم واجب است که وظیفۀ امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده‌اش شروع کند.

4 ) 

از آنجا که خداوند سمیع و علیم است، حجاب عامل ایمنی زنان در برابر هوسرانان می‌باشد.

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

با توجه به اینکه دستور خداوند به زنان پیامبر اکرم و دختران او و نیز زنان مؤمنان است که حجاب را رعایت کنند؛ می‌فهمیم ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانوادۀ خود شروع کنیم.

بررسی سایر گزینه‌ها:‌
گزینهٔ 1: زنان مؤمنان درست است، نه زنانی که باایمان‌اند. «نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ» مضاف و مضافٌ‌الیه است نه صفت و موصوف.
گزینهٔ 2: حجاب عامل شناخته شدن به عفاف است.
گزینهٔ 4: بی‌ارتباط است. در ضمن در آیه، صفات غفور و رحیم آمده است نه سمیع و علیم.

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

سید امیرحسین قپانی