«خوردن» و «آشامیدن»، مورد هفتم از نُه چیزی است که شما از مُبطلات نماز میدانید (پیامهای آسمان پایهٔ نهم، صفحه 77) و مورد اول و دوم از چهارم مبطل روزه نیز هست (پیامهای آسمان پایهٔ هشتم، صفحهٔ 63)، این یعنی «خورد و آشامیدن عمدی» هم نماز را باطل میکند و هم روزه را.
بررسی سایر گزینهها:
گزینه 2: پاک نبودن آب در وضو، باعث باطل شدن وضو میشود و حتی به نمازِ شخص روزهدار نیز اشکال وارد میکند، اما مُبْطل روزه او نیست و روزهٔ وی هیچ ایرادی ندارد.
گزینه 3: «کم و زیاد شدن تعداد و رکعات نماز»، نماز را باطل میکند، اما تأثیری در بُطلان روزه ندارد.
گزینه 4: دروغ بستن به خدا، پیامبران و امامان (ع) روزه را باطل میکند اما نه جزو نُه باطلکنندهٔ نماز است و نه جزو آن چهار باطلکنندهٔ روزهای که شما در کتب درسی خواندهاید.