در تقسیمبندی سواد رسانهای، مخاطب چه جایگاهی دارد؟
1 )
در هر دو سطح خواندن و نوشتن، نقش اصلی مخاطب، تحلیل محتواهای رسانهای و ارزیابی انتقادی پیامهای مختلف است.
مخاطب در سطح مصرف، پیامهای رسانهای را دریافت میکند و در سطح تولید، نقش انتقال اطلاعات و تولید محتوای جدید را بر عهده دارد.
3 )
نقش کلیدی مخاطب تنها در سطح تولید معنا پیدا میکند، زیرا او در این مرحله به بازنشر و بازآفرینی محتواهای رسانهای میپردازد.
4 )
تقسیمبندی سواد رسانهای به مصرف و تولید نشان میدهد که مخاطب فقط در سطح خواندن فعال است و هیچ تأثیری در تولید ندارد.
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!