گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
ریاضی ششم
0 نفر

حميد به‌شدت علاقمند به تحصيل در رشتۀ پزشكی است، اما رتبۀ او در كنكور سراسری امسال 4 رقمی شده است. او تصميم می‌گيرد روزانه 7 ساعت درس بخواند تا در كنكور سال آينده رتبۀ دورقمی كسب كند. بعد از مدتی مشاور مدرسه به او توصيه می‌كند كه بايد روزانه 14 ساعت مطالعه كند تا به رتبۀ موردنظر خود دست يابد. روش حل مسئلۀ موجود در اين مثال چه نام دارد؟ 

1 ) 

كاهش تفاوت وضعيت موجود با وضعيت مطلوب

2 ) 

خرد كردن

3 ) 

بارش مغزی

4 ) 

تحلیلی

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

 روش كاهش تفاوت وضعيت موجود با وضعيت مطلوب: در هر مسئله با دو حالت وجود مسئله در وضعيت فعلی (رتبۀ 4 رقمی) و دسترسی به راه‌حل در وضعيت مطلوب (رتبه‌ای 2 رقمی) مواجه هستيم. هدف، كاستن تفاوت اين دو وضعيت است. حميد با افزايش ميزان مطالعۀ روزانۀ خود، فاصلۀ بين رتبه‌ای كه كسب كرده با رتبه‌ای كه می‌خواهد كسب كند را كاهش می‌دهد.

هرچند روش «كاهش تفاوت وضعيت موجود با وضعيت مطلوب» و روش «خرد كردن» كاملاً از هم جدا نيستند، اما در روش «خرد كردن»، يک مسئلۀ بزرگ از ابتدا به چند مسئلۀ كوچک تقسيم می‌شود و فرد مسئله‌های كوچک را حل می‌كند تا به‌تدريج به حل مسئلۀ بزرگ دست يابد. در مثال ذكرشده اگر حميد ميزان مطالعۀ روزانۀ خود را به‌تدريج (و نه ناگهانی) از 7 ساعت به 14 ساعت می‌رساند و يا اگر ابتدا برای رتبۀ سه‌رقمی و سپس رتبۀ دورقمی برنامه‌ريزی می‌كرد، روش او از نوع «خرد كردن» بود. 

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

محمد پارسامنش