بنابر فرمایش روشنگرانهی امام علی (ع) در برابر برداشت ناصحیح یارانش از قضا و قدر الهی در راه بازگشت از جنگ صفین، در چه صورت پاداش و مجازات الهی بیهوده و باطل میشد و چرا خداوند به مجاهدان، اجرهای بزرگی عنایت میفرماید؟
قضا و قدر الهی، جبری و حتمی باشد. - به ارادهی خود به جنگ رفته، حضور یافته و بازگشتهاند و مجبور نبودهاند.
2 )
قضا و قدر الهی، جبری و حتمی باشد. - از نوعی قضا و قدر الهی به نوع دیگری از قضا و قدر الهی پناه بردهاند.
3 )
هر قضا بر اساس ویژگی و تقدیری خاص باشد. - به ارادهی خود به جنگ رفته، حضور یافته و بازگشتهاند و مجبور نبودهاند.
4 )
هر قضا بر اساس ویژگی و تقدیری خاص باشد. - از نوعی قضا و قدر الهی به نوع دیگری از قضا و قدر الهی پناه بردهاند.
پاسخ تشریحی :
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!