چرا فلزکاری با «چکشکاری بر روی رگههای طبیعی مس» شروع شد، نه با ذوب و قالبگیری که فناوری پیشرفتهتری است؟
چکشکاری نیاز به دانش کمتری دارد و انسان ابتدا با آزمون و خطا یاد گرفت که مس را با ضربه شکل دهد، اما ذوب نیاز به کشف آتش با دمای بالا و کوره دارد
2 )
رگههای طبیعی مس در دسترس بودند اما سنگمعدن مس کمیاب بود، پس انسان ابتدا از مس طبیعی استفاده کرد و بعداً یاد گرفت که از سنگمعدن مس استخراج کند
3 )
چکشکاری برای ساخت زیورآلات کافی بود و انسان تا زمانی که نیاز به ابزارهای پیچیدهتر نداشت، انگیزهای برای یادگیری ذوب نداشت و به روش ساده بسنده کرد
4 )
مس طبیعی نرمتر از مس ذوبشده است و برای چکشکاری مناسبتر، اما وقتی انسان خواست ابزارهای سختتر بسازد، مجبور شد به ذوب روی آورد
پاسخ تشریحی :
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!