گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
نمونه سوال محتوای آموزشی آزمون آنلاین پرسش و پاسخ درسنامه آموزشی مدرسه‌یاب معلم‌ها
  تعداد مشاهده رایگان باقی مانده: 4 صفحه

چرا در سکه‌های اولیه اشکانی، عناوین یونانی دیده می‌شود اما در دوره‌های بعد به خط پهلوی تغییر می‌یابد؟

1 ) 

 چون اشکانیان در ابتدا سواد نوشتن به زبان فارسی نداشتند

2 ) 

نشان‌دهنده گذار تدریجی از نفوذ فرهنگ یونانی به احیای هویت ملی ایرانی

3 ) 

 به دلیل کمبود هنرمندان حکاک ایرانی در ابتدای دوره

4 ) 

برای تسهیل تجارت با تجار یونانی در تمام دوران

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

این تغییر در سکه‌ها، نماد «بازگشت به خویشتن» است. در ابتدا به دلیل غلبه‌ی فرهنگ هلنی، خط یونانی غالب بود، اما با گذشت زمان و تقویت خودباوری ملی، خط و زبان پهلوی جایگزین شد تا استقلال فرهنگی ایران تثبیت شود.

تحلیل ویدئویی تست

منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!

سید محمد شعنی