گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
  تعداد مشاهده رایگان باقی مانده: 3 صفحه

با چیدن قطعات یک پازل در کنار هم، مربعی به مساحت $a$ ساخته می‌شود. این پازل طوری طراحی شده است که با تغییر چینش بعضی قطعات می‌توان یک مثلث قائم‌الزاویه به مساحت $b$ نیز درست کرد. دانش‌آموزی استدلال زیر را در مورد رابطهٔ بین $a$ و $b$ نوشته است. ایراد این استدلال در کدام گام است؟

1) $a = b$
2) ${a^2} = ab\,$ طرفین تساوی گام 1 را در $a$ ضرب کرده است
3) ${a^2} - {b^2} = ab - {b^2}\,$  را از طرفین تساوی گام 2 کم کرده است${b^2}$
4) $(a - b)(a + b) = (a - b)b$ طرفین تساوی گام 3 را تجزیه کرده است
5) $\frac{{\cancel{{(a - b)}}(a + b)}}{{\cancel{{(a - b)}}}} = \frac{{\cancel{{(a - b)}}b}}{{\cancel{{(a - b)}}}}$ طرفین تساوی گام 4 را بر $a - b$ تقسیم کرده است
6)‌ $b + b = b$ به‌جای $a$ طبق گام 1، مقدار $b$ را قرار داده است
7) $\frac{{2\cancel{b}}}{{\cancel{b}}} = \frac{{\cancel{b}}}{{\cancel{b}}}$ طرفین تساوی گام 7 را بر $b$ تقسیم کرده است
8) $2 = 1$

1 ) 

3

2 ) 

5

3 ) 

6

4 ) 

7

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

در گام (5) چون $\alpha  - b$ برابر صفر است (چون $\alpha  = b$) پس نمی‌توان دو طرف تساوی را بر آن تقسیم کرد.

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!