گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!
  آیا شما ربات هستید؟

اگر علت مفتوح بودن هميشگی باب توبه به روی انسان گناهكار را از ما جويا شوند، پاسخ خود را چگونه مستدل می‌كنيم و كدام مستند قرآنی را برای آن ارائه می‌دهيم؟

1 ) 

غضب الهی بر بندگان به مثابه‌ی انتقام‌گيری از آن‌ها نيست- «من جاء بالحَسَنةِ فله عَشرُ امثالها و مَن جاء بالسَّيّئةِ فلا يُجزی الّا مِثلَها ...»

2 ) 

غضب الهی بر بندگان به مثابه‌ی انتقام‌گيری از آن‌ها نيست- «و لكن كَذَّبوا فاخذناهُم بما كانوا يَكسِبون»

3 ) 

همه‌ی بندگان امكان استفاده از قدرت‌های اعطاشده توسط خدا را دارند- «من جاء بالحَسَنةِ فله عَشرُ امثالها و مَن جاء بالسَّيّئةِ فلا يُجزی الّا مِثلَها ...»

4 ) 

همه‌ بندگان امكان استفاده از قدرت‌های اعطاشده توسط خدا را دارند- «و لكن كَذَّبوا فاخذناهُم بما كانوا يَكسِبون»

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

* در تیتر سنت «سبقت رحمت بر غضب» می‌خوانیم: «پروردگار شما، رحمت را بر خود واجب کرده است»، یعنی حتّی آنجا که خداوند بر کسی غضب می‌کند، باز هم از دریچه‌ی لطف و رحمت است؛ مانند مادری که بر فرزندش سخت می‌گیرد و یا در مواردی او را تنبیه می‌کند تا او را از اشتباه بازدارد و به هیچ وجه قصد انتقام‌گیری از فرزن خود را ندارد. از همین جهت است که راه بازگشت گناهکار به خدا همیشه باز است.

* آیه‌ی گزینه‌های 1 و 3: بیانگر سنت سبقت رحمت بر غضب است.

* آیه‌ی گزینه‌های 1 و 3: بیانگر سنت تأثیر اعمال در زندگی است.

تحلیل ویدئویی تست

تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

محسن  سلطانی