چگونه پیامهای رسانهای میتوانند بر نگرش مخاطب منفعل تأثیر بگذارند؟
با ارائه مداوم اطلاعات بهگونهای که مخاطب بدون تفکر انتقادی آنها را دریافت کند و با ارزشها و دیدگاههای ارائهشده توسط رسانه هماهنگ شود، حتی اگر برخی دیدگاههای دیگر حذف شده باشند.
2 )
به این دلیل که مخاطب همیشه در برابر پیامهای رسانهای آگاهانه تصمیم میگیرد و هرگز تحت تأثیر اطلاعات ارائهشده قرار نمیگیرد، بلکه فقط از آنها برای تحلیل مستقل استفاده میکند.
3 )
چون رسانهها هیچ تأثیری بر ادراک یا باورهای مخاطبان ندارند و تنها اطلاعات را به همان صورتی که وجود دارند، بدون هیچگونه تغییر یا جهتدهی ارائه میکنند.
4 )
از طریق نمایش تصادفی اطلاعات که هیچ ارتباطی با دیدگاههای تولیدکننده پیام ندارد و مخاطب میتواند بدون تأثیرپذیری، صرفاً اطلاعات را مرور کند.
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!