بهترتيب كدام گزينه مبين فعاليت رقابت آميز امام خمينی (ره) است و حاكميت آرمانی دينی در انديشهی اجتماعی و سياسی شيعی، چگونه است؟
1 )
اين فعاليت صرفاً يک فعاليت اصلاحی در راستای اصلاح رفتار يا ساختار بود ـ حاكميتی الهی است كه به وسيلهی پيامبر (ص) و اهلبيت (ع) تحقق پيدا میكند و در زمان غيبت امام زمان (عج) اجرای روشمند احكام الهی، بر عهدهی كسانی است كه صرفاً با استعمار با هر شيوه و روشی مقابله میكنند.
2 )
اين فعاليت در يک حركت اصلاحی رفتار يا ساختار متوقف شد و به صورت يک حركت انقلابی درآمد ـ حاكميت الهی است كه بهوسيلهی پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) تحقق پيدا میكند و در زمان غيبت امام زمان (عج) اجرای روشمند احكام الهی، بر عهدهی كسانی است كه صرفاً با استعمار با هر شيوه و روشی مقابله میكنند.
اين فعاليت در يک حركت اصلاحی رفتار يا ساختار متوقف نشد و به صورت يک حركت انقلابی درآمد ـ حاكميتی الهی است كه بهوسيلهی پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) تحقق پيدا میكند و در زمان غيبت امام زمان (عج) اجرای روشمند احكام الهی وظيفهٔ كسانی است كه هم آگاه و عالم به احكام و شرايط اجرای احكام باشند و هم به آگاهی خود عامل باشند.
4 )
اين فعاليت صرفاً يک فعاليت اصلاحی در راستای اصلاح رفتار يا ساختار بود ـ در انديشهی اجتماعی و سياسی شيعی، حاكميت الهی است كه به وسيلهی پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) تحقق پيدا میكند و در زمان غيبت امام زمان (عج) اجرای روشمند احكام الهی وظيفهی كسانی میشود كه هم آگاه و عالم به احكام و شرايط اجرای احكام باشند و هم به آگاهی خود عامل باشند.