آزمون ورودی پایه دهم دبیرستانهای دوره دوم استعدادهای درخشان سراسر کشور در سال تحصیلی 1402-1401 | قرآن و معارف اسلامی
درس 1: سوره شوری و زُخرف، کتاب بیمانند
درس 2: سوره دخان و جاثیه، محمد رسول الله
درس 3: سوره احقاف و محمد، بهداشت روانی در قرآن (1)
درس 4: سوره فتح و حجرات، بهداشت روانی در قرآن (2)
درس 5: سوره ذاریات و سوره قمر، انبساط و گسترش جهان
درس 6: سوره الرحمن و واقعه، تلخ و شیرین
درس 7: سوره حدید و حشر، پیرمرد شامی و امام سجاد
درس 8: سوره صف و جمعه، او خواهد آمد
درس 9: سوره تغابن و ملک، هَیهات مِنَّاالِذّلَّة
درس 10: سوره نوح و مُزَّمِّل، از معلم زبان، آموختیم
درس 11: سوره نَبَأ و غاشِیه، من زندهام
لطفا برای اطمینان از عملکرد و تجربه بهتر از مرورگرهای مدرن و به روز مانند کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

نکته 1: گاهی بهتر است «اسم فاعل» یا «اسم مفعول» در جمله به صورت فعل معنا شود:
مانند: «لِلزَّکاِة فاعِلونَ»: برای زکات انجام دهندگان هستند. $ \leftarrow $ زکات را می پردازند.
نکته 2: فعل ماضی پس از کلمات شرط (إن، من، إذا و ...) بهتر است به صورت مضارع معنا شود. هر چند ترجمه به صورت ماضی نیز اشکال ندارد؛ مانند: مَن دَخَلَه و کانَ آمِنًا: هرکس وارد آنجا شد $ \leftarrow $ (شود) ایمن بود (است)
اکنون با توجه به نکات بالا، ترکیبهای زیر را ترجمه کنید.
الف) لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ:
ب) نَحْنُ…