آزمون هوش و استعداد معلمی ویژه داوطلبان دانشگاه فرهنگیان | کنکور هنر 1403
لطفا برای اطمینان از عملکرد و تجربه بهتر از مرورگرهای مدرن و به روز مانند کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

در گذشته کاهش رغبت تحصیلی دانشآموزان را به کاهش پاداشهای متأثر از آن ربط میدادند و برای اثبات این ادعا از موشهای آزمایشگاهی استفاده میکردند. ایراد اساسی استفاده از موشهای آزمایشگاهی این بود که در صورت کاهش پاداش به موشها، رغبت آنها به تلاش کاهش مییافت، اما امروزه میدانیم که قیاس انسان و موش سادهانگارانه است و عوامل مهمی چون احساس مؤثر بودن و فرهنگ ارزشها را نادیده میگیرد؛ چرا که این عوامل در تعریف رفتار انسان بسیار اهمیت دارند.