آزمون مجازی شماره 6 | پایانی نوبت اردیبهشت علوم تجربی پایهی پنجم ابتدائی
درس 1: زنگ علوم (کاوشگری با تغییر عاملها)
درس 2: ماده تغییر میکند (تغییرهای فیزیکی و شیمیایی)
درس 3: رنگین کمان (منشور، عدسی و تجزیه نور)
درس 4: برگی از تاریخ زمین (فسیل)
درس 5: حرکت بدن (دستگاههای ماهیچهای، اسکلتی و عصبی)
درس 6: چه خبر 1 (بینایی و شنوایی)؟
درس 7: چه خبر 2 (چشایی، بویایی و لامسه)؟
درس 8: کارها آسان میشود 1 (اهرمها)
درس 9: کارها آسان میشود 2 (سطح شیبدار، گوه، پیچ، قرقره و چرخ و محور)
درس 10: خاک با ارزش (هوازدگی سنگها، گیاخاک، نفوذ آب در خاک و فرسایش)
درس 11: بکارید و بخورید (آب و خاک و نور)
درس 12: از ریشه تا برگ (تار کشنده، آوند، رگبرگ و روزنه)
لطفا برای اطمینان از عملکرد و تجربه بهتر از مرورگرهای مدرن و به روز مانند کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

هر یک از موارد «ستون اول» با کدام یک از موارد «ستون دوم» ارتباط دارد؟ (چهار عبارت در ستون دوم اضافی است)
«ستون اول»
الف) هر قدر پهنای بال یک فرفرهی کاغذی زیادتر باشد، مدت زمان ماندگاری آن در هوا به این صورت میباشد.
ب) ساختمان یک دستگیرهی درِ اتاق، مانند این نوع ماشین ساده است.
ج) پیامهای عصبی به وسیلهی این قسمت از بخش عصبی بدن به ماهیچهها منتقل میشوند.
د) برای بررسی اثر مقدار نور بر روی رشد یک گیاه، این عامل به عنوان یک عامل متغیر…