آزمون مجازی شماره 3 | پایانی نوبت دوم علوم تجربی کلاس پنجم دبستان
درس 1: زنگ علوم (کاوشگری با تغییر عاملها)
درس 2: ماده تغییر میکند (تغییرهای فیزیکی و شیمیایی)
درس 3: رنگین کمان (منشور، عدسی و تجزیه نور)
درس 4: برگی از تاریخ زمین (فسیل)
درس 5: حرکت بدن (دستگاههای ماهیچهای، اسکلتی و عصبی)
درس 6: چه خبر 1 (بینایی و شنوایی)؟
درس 7: چه خبر 2 (چشایی، بویایی و لامسه)؟
درس 8: کارها آسان میشود 1 (اهرمها)
درس 9: کارها آسان میشود 2 (سطح شیبدار، گوه، پیچ، قرقره و چرخ و محور)
درس 10: خاک با ارزش (هوازدگی سنگها، گیاخاک، نفوذ آب در خاک و فرسایش)
درس 11: بکارید و بخورید (آب و خاک و نور)
درس 12: از ریشه تا برگ (تار کشنده، آوند، رگبرگ و روزنه)
لطفا برای اطمینان از عملکرد و تجربه بهتر از مرورگرهای مدرن و به روز مانند کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

شکل زیر، یک لیوان را نشان میدهد که مقداری از خاکهای مختلف شامل «ماسه، خاک رُس و شن»، با آب داخل آن مخلوط شدهاند. اگر این لیوان را برای مدت 2 ساعت در یک نقطه به صورت ثابت و آرام قرار بدهیم، ترتیب ته نشین شدن خاکهای مختلف در آن، به کدام صورت خواهد بود؟ نام هر یک از خاکها را در مقابل شمارهٔ مربوط به آن در لیوان شمارهی (2) بنویسید.