طراحی آموزشی درس 3: تساوی کسرها | فصل دوم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان باید مفاهیم اساسی کسر، صورت کسر، مخرج کسر و تساوی را بدانند.
-دانشآموزان باید روشهای ساده برای مقایسه کسرها با مخرج مشترک را به خاطر بسپارند.
فهم:
-دانشآموزان باید درک کنند که تساوی کسرها به معنای برابر بودن مقدار دو کسر است، حتی اگر صورت و مخرج آنها متفاوت باشد.
-دانشآموزان باید بتوانند کسرها را به صورت تصویری (مثلاً با استفاده از شکلها) نمایش دهند و تساوی آنها را توضیح دهند.
کاربرد:
-دانشآموزان باید بتوانند از دانش خود برای حل مسائل ساده در مورد تساوی کسرها استفاده کنند.
-دانشآموزان باید بتوانند مسائلی را حل کنند که در آن از آنها خواسته میشود کسرهای معادل را پیدا کنند یا کسرها را با هم مقایسه کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.