{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با ثبت نام کنکور هنرستان 98

ثبت شده در: 1398/03/21 مشاهده: 108     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای خبر از آغاز ثبت نام کنکور هنرستان و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1398 داد.

به گزارش گاما به نقل از سایت سازمان سنجش؛ پیرو اطلاعیه مورخ 98/02/22 بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی سال 1398 می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور، منحصراً بصورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 98/03/19 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 98/03/26 پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند. لازم به تاکید است با عنایت به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون، در یک مرحله انجام می شود، داوطلبان می بایست همزمان با ثبت نام، نسبت به درج رشته محل های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته های اعلام شده در دفترچه راهنما، اقدام نمایند.

شرایط ثبت‌نام‌:

علاقه مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کدرایانه ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ادامه تحصیل شوند.

ثبت‌نام منحصراً به روش ذیل امکان پذیر است:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی: (www.sanjesh.org). 2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از پایگاه اطلاع رسانی سازمان. 3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام. 4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 275000 (دویست و هفتاد و پنج هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش دوره های مذکور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

تذکر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 69.000 (شصت و نه هزار) ریال دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام نماید.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این پذیرش، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 6.000 (ششس هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند.

بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در پذیرش دوره مذکور، قبولی وی باطل شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

تذکرمهم:

1- آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند،در این مرحله درج معدل برای آنها الزامی نمی‌باشد. این داوطلبان می‌بایست از روز سه ‌شنبه مورخ 98/05/08 لغایت روز پنجشنبه مورخ 98/05/10 با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

2-پذیرش در 9 رشته امتحانی از طریق آزمون خواهد بودکه مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به منابع و ضرایب دروس آزمون هر یک از رشته‌ها  و عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و همچنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی در قالب جداول شماره 1 و 2 در ضمیمه اطلاعیه مورخ 98/02/22 درج شده است. آزمون رشته‌هایی که پذیرش در آنها «با آزمون» صورت می‌گیرد در روز جمعه مورخ 98/05/11 برگزار خواهد شد.

3-پذیرش در 30 رشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) می‌باشد. مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی در قالب جدول شماره 3 در ضمیمه اطلاعیه مورخ 98/02/22 درج شده است. لذا متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.  

- لازم به توضیح است دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون می‌باشند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته  هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. لازم به توضیح استعنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در جداول مربوط به کدرشته‌محلهای دفترچه راهنما مشخص خواهند شد.

جدول کد رشته های امتحانی با آزمون و رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون)

 

کدرشته امتحانی

نام رشته امتحانی

نوع پذیرش

 

کدرشته امتحانی

نام رشته امتحانی

نوع پذیرش

12

الکتروتکنیک

با آزمون

29

معدن

با سوابق تحصیلی

14

کامپیوتر

با آزمون

30

ناوبری

با سوابق تحصیلی

17

مکانیک خودرو

با آزمون

31

الکترونیک و مخابرات دریایی

با سوابق تحصیلی

19

تاسیسات مکانیکی

با آزمون

32

مکانیک موتورهای دریایی

با سوابق تحصیلی

23

نقشه کشی معماری

با آزمون

34

امور اداری

با سوابق تحصیلی

33

حسابداری

با آزمون

35

تربیت کودک

با سوابق تحصیلی

38

تربیت بدنی

با آزمون

36

مدیریت خانواده

با سوابق تحصیلی

39

گرافیک

با آزمون

37

طراحی و دوخت

با سوابق تحصیلی

51

صنایع غذایی

با آزمون

40

هنرهای تجسمی - نقاشی

با سوابق تحصیلی

 

 

 

43

امور دامی

با سوابق تحصیلی

11

الکترونیک

با سوابق تحصیلی

48

امور زراعی و باغی

با سوابق تحصیلی

15

ساخت و تولید

با سوابق تحصیلی

50

ماشینهای کشاورزی

با سوابق تحصیلی

18

صنایع فلزی

با سوابق تحصیلی

52

موسیقی

با سوابق تحصیلی

20

صنایع چوب و مبلمان

با سوابق تحصیلی

53

هتلداری و گردشگری

با سوابق تحصیلی

21

چاپ

با سوابق تحصیلی

54

حمل و نقل

با سوابق تحصیلی

22

ساختمان

با سوابق تحصیلی

55

مکاترونیک

با سوابق تحصیلی

25

صنایع شیمیایی

با سوابق تحصیلی

56

پویانمایی

با سوابق تحصیلی

26

صنایع نساجی

با سوابق تحصیلی

57

فتوگرافیک

با سوابق تحصیلی

27

متالورژی

با سوابق تحصیلی

58

معماری داخلی

با سوابق تحصیلی

28

سرامیک

با سوابق تحصیلی

59

صنایع دستی

با سوابق تحصیلی

 

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- به داوطلبان توصیه می‌شود که در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود (برای رشته های پذیرش با آزمون) دقت لازم را مبذول فرمایند، لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح موارد فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

2- توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کدپیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و آن را نزد خود نگهداری نمایند.

3- تاکید می‌گردد کلیه متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی مورد درخواست آنان با آزمون یا پذیرش با سوابق تحصیلی است، مطابق ضوابط نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی و انتخاب کدرشته محل های انتخابی در سایت سازمان اقدام نمایند و رسید 16 کاراکتری را دریافت دارند.

4- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌ آموزش کشور) و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های عمومی ‌اعلام ‌خواهد شد.

5- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌ 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نمایند و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

 

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1398