{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

آخرین مهلت ثبت‌نام در المپیادهای علمی دانش‌آموزی

ثبت شده در: 1401/09/24 مشاهده: 426     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- ثبت‌نام دانش‌آموزان در المپیادهای علمی کشور که از ۱۶ آذرماه آغاز شده بود، فردا، جمعه (۲۵ آذر) به پایان می‌رسد و به این ترتیب دانش‌آموزان تنها تا پایانِ فردا برای ثبت‌نام فرصت دارند.

به گزارش ایسنا، بر اساس دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱،  ثبت‌نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سامانه ثبت‌نام المپیادهای علمی به نشانی my.medu.ir اقدام کنند.

ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور نیز از طریق مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور انجام می‌شود.

چه مدارکی برای ثبت‌نام نیاز است؟

جهت ثبت‌نام فایل عکس ( ۴۰۰ ×۳۰۰ پیکسل یا ۳۰۰ × ۲۰۰ پیکسل و در قالب JPG ) با زمینه سفید مربوط به سال جاری دانش‌آموز مورد نیاز است. حجم این فایل نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. در صورت استفاده از هرگونه تصاویر قدیمی و غیر از عکس دانش‌آموز شرکت کننده ثبت‌نام ایشان باطل خواهد شد. ضمناً عکس دختران باید با حجاب اسلامی بوده و چهره آنها کاملاً واضح و مشخص باشد.

مبلغ ثبت‌نام برای هر المپیاد ۸۰ هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی سامانه ثبت‌نام دریافت می‌شود و ضروری است داوطلبان پس از طی فرآیند ثبت‌نام و پرداخت، شماره پیگیری را که به منزله ثبت‌نام قطعی است دریافت کرده و آن را جهت استفاده در مراحل بعدی نزد خود نگهداری کنند.

ثبت‌نام آزمون مرحله دوم المپیادها: پذیرفته‌شدگان مرحله اول بدون نیاز به ثبت‌نام مجدد می‌توانند در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی شرکت کنند. اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول پس از اعلام در سامانه my.medu.ir به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال می‌شود.  اسامی پذیرفته‌شدگان مدارس خارج از کشور نیز به مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود.

دوره آموزشی تابستان ۱۴۰۲ المپیادها: پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی جهت اطلاع از چگونگی شرکت در دوره آموزشی تابستان ۱۴۰۲ به نشانی sampad.medu.ir و my.medu.ir مراجعه کنند.

آزمون‌ها چه تاریخی برگزار می‌شوند؟

زمان‌بندی آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی المپیادهای علمی در این جدول قابل مشاهده است:

فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در المپیادهای علمی دانش‌آموزی

 

فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در المپیادهای علمی دانش‌آموزی

این آزمون‌ها در حوزه‌های داخل و خارج از کشور به صورت همزمان برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برگزار و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول برای شرکت در آزمون مرحله دوم به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود.

بارگذاری دفترچه و کلید سؤالات پس از برگزاری آزمون و همچنین دریافت و پاسخ به درخواست‌های تجدید نظر دانش‌آموزان از طریق سامانه ثبت‌نام المپیادهای علمی به نشانی my.medu.ir در مهلت تعیین شده انجام می‌شود.

به تازگی منابع آزمون‌ المپیادهای علمی و دانش‌آموزانی که مجاز به شرکت در این المپیادها هستند نیز اعلام شده و با مراجعه به این نشانی sampad.gov.ir در دسترس قرار گرفته است.

طبق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها تمام دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم مجاز به شرکت در رشته‌های المپیاد های علمی هستند و در رشته علوم و فناوری نانو دانش‌آموزان پایه دوازدهم همه رشته‌ها نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند، اما در  المپیاد علمی علوم زمین فقط رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی‌وحرفه‌ای و در المپیاد علمی جغرافیا فقط رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی مجاز به شرکت هستند.