{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

تمامی مدارس تا پایان هفته آتی «مجوز بازگشایی» دریافت می‌کنند

ثبت شده در: 1400/09/2 مشاهده: 128     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار مدرسه «مجوز بازگشایی» را  در سطح کشور، دریافت کرده‌اند.

به گزارش گاما به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی در سفر به استان سیستان و بلوچستان که در اولین روز آذرماه و همزمان با سومین مرحله بازگشایی مدارس، صورت گرفت، در حاشیه بازدید از  نحوه بازگشایی برخی مدارس استان اظهار کرد: تاکنون ۱۰۵هزار آموزشگاه در کشور از نظر «رعایت اصول بهداشتی» «مجوز بازگشایی» را دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان هفته آینده تمامی مدارس کشور این مجوز را دریافت کنند.

وی افزود: امروز گام سوم و نهایی بازگشایی حضوری مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برداشته شد.

کمرئی تصریح کرد: خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همه همکاران ستادی و صف، همه تمهیدات لازم برای بازگشایی حضوری در  مدارس کشور  به خوبی انجام شد و در بازدیدی که از مدارس زاهدان نیز داشتیم وضعیت و شرایط بازگشایی مدارس مطلوب بود.

 وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۵هزار واحد آموزشی در کشور، فرآیندهای اصلی را برای ورود به مرحله ارزیابی و دریافت مجوز طی کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: «رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی» مخصوصا موضوع فاصله گذاری و تهویه کلاس های درس در مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این نکات باید در طول سال تحصیلی با همین دقت و قوّت ادامه یابد.

وی با بیان این که برنامه زمان بندی و گروه بندی حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در اختیار مدیران و بر اساس شرایط مدارس است، تصریح کرد: امیدواریم  در هفته آینده شاهد حضور همه دانش آموزان در کلاس‌های درس باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کمرئی بر اهمیت نقش والدین در آموزش نکات بهداشتی. به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی از سوی دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محیط مدارس توسط عوامل مدرسه قطعا به استمرار آموزش حضوری همراه با حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: غربالگری قبل از بیماریابی مهمترین راه پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کروناست که در این زمینه نیازمند همراهی والدین هستیم تا اگر در خانواده و اطرافیان دانش آموزان کسی به علائم بیماری کرونا دچار شد، از حضور فرزند خود در مدرسه جلوگیری کنند.