{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

آزمون سمپاد به تعویق افتاد/ احتمال برگزاری آزمون با تاخیر دو هفته‌ای و اجازه ستاد کرونا

ثبت شده در: 1399/04/25 مشاهده: 82     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان از تغییر زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد که قرار بود جمعه این هفته ۲۷ تیر برگزار شود خبر داد.

به گزارش گاما به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی در این باره گفت: در شرایط کنونی طبیعتا همه ما ملزم هستیم به فرامین ستاد کرونا عمل کنیم. 

وی افزود: علیرغم آنکه تمهیدات فراهم و کارها انجام شده بود به دلیل تاکید ستاد ملی کرونا که خواستند آزمون‌ها برگزار نشود پذیرفتیم و آزمون ورودی سمپاد به تاخیر می‌افتد. 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه آزمون را با تاخیر دو هفته‌ای به شرط آنکه ستاد کرونا اجازه دهد برگزار می کنیم گفت: زمان مطلوب برای اجرای فرایندهای کاری ما دو هفته است و انشاالله وضعیت کشور به گونه‌ای شود که اجازه برگزاری آزمون را بدهد. امیدواریم بتوانیم آزمون را دهم مرداد اجرا کنیم. 

مهاجرانی ادامه داد: فعلا برنامه ریزی ما برای آن زمان است و امیدواریم بتوانیم آن را انجام دهیم. در شرایط عادی همه عادی کار میکنند در شرایط غیرعادی باید فوق العاده کار کرده و کارها را با برنامه ریزی درست پیش ببریم. همه همکاران ما تلاش می‌کنند آزمونی با سلامت بالا برگزار شود و امیدواریم در زمان مقرر آزمون را برگزار و نتایج را به موقع اعلام کنیم.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نیز گفت: حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند منتها ۶۰ درصد والدین کارت ورود به آزمون را دریافت کردند که احتمالا به علت نگرانی از کرونا و حضور در جمع بوده است. بر این اساس ۲۱۰ هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته وی المپیادها در حال برگزاری است و امروز و فردا به پایان می‌رسد و المپیادهای جهانی شیمی، ریاضی، کامپیوتر، زیست شناسی غیرحضوری و مابقی لغو شده‌اند.