{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

اعلام نتایج امتحانات نهایی تا ۵ تیر

ثبت شده در: 1398/03/31 مشاهده: 108     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی حداکثر تا پنجم تیرماه اعلام خواهد شد، از یک مهلت حداکثر پنج روزه برای ثبت اعتراضات و فرصت رسیدگی به آنها طبق آیین نامه مربوطه خبر داد.

خسرو ساکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امر تصحیح اوراق امتحانی در حوزه‌های تصحیح از چند روز گذشته آغاز شده و به مراحل نهایی خود نزدیک شده است اظهار کرد: حداکثر تا پنجم تیرماه نتایج امتحانات نهایی به دانش آموزان اعلام خواهد شد. ۳۱۲ حوزه تصحیح داخلی و ۹ حوزه تصحیح خارج از کشور امر تصحیح اوراق و ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه را برعهده دارند.

وی افزود: طبق آیین نامه بعد از اعلام نتایج یک فرصت پنج روزه اعتراض و رسیدگی به آن وجود دارد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، ۶۷۸ هزار و ۹۵۵ دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند گفت: از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۵۴ نفر پسر و ۳۶۸ هزار و ۱۰۱ نفر دختر هستند. همچنین از این آمار، ۵۴۶ هزار و ۸۳۹ نفر دانش آموز پایه دوازدهم نظام جدید و ۱۳۲ هزار و ۱۱۶ نفر پایه سوم متوسطه نظری و فنی حرفه‌ای سالی واحدی و پیش‌دانشگاهی هستند.

به گفته ساکی، امتحانات نهایی در ۴۲۷۳ حوزه اجرا داخلی و ۹۵ حوزه اجرای خارج از کشور برگزار شد؛ در این دوره امتحان ۴۳ عنوان درسی برای پایه دوازدهم نظری در چهار رشته، ۴۰ عنوان درسی برای پایه سوم متوسطه سالی واحدی در چهار رشته، ۲۰ عنوان درسی برای پیش‌دانشگاهی در پنج رشته، ۱۵۵ عنوان ماده درسی برای پایه سوم فنی و حرفه‌ای در ۳۱ رشته و ۶۶۲ عنوان ماده درسی برای پایه‌های اول تا دوازدهم داوطلبان آزاد و آموزش از راه دور خارج از کشور به شکل هماهنگ برگزار شد.