{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

برگزاری آزمون‌های مدارس نمونه و تیزهوشان از 30 خرداد + جزییات

ثبت شده در: 1398/03/29 مشاهده: 326     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش از برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در 30 و 31 خرداد خبر داد.

به گزارش گاما خسرو ساکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم با ۱۷۴ هزار و ۳۴۲ شرکت کننده در ۹۶۱ حوزه اجرایی در روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی پایه دهم نیز با ۲۶۲ هزار و ۵۲۵ شرکت کننده در ۱۴۲۰ حوزه اجرایی روز جمعه ۳۱ خرداد در سطح کشور برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این آزمون به صورت مشترک از سوی مرکز پرورش استعدادهای درخشان و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود گفت: آمادگی کامل برای برگزاری این آزمون‌ها وجود دارد، تمهیدات فراهم شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای جوان و دانش پژوهان جوان نیز پیش از این درباره جزئیات این آزمون‌ها گفته بود: از مجموع بیش از ۲۶۰ هزار ثبت نامی در سمپاد متوسطه دوم تحت عنوان تکمیل ظرفیت، ۱۲ هزار نفر و در مدارس نمونه دولتی هم ۵۰ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

وی درباره منابع آزمون ورودی متوسطه دوره اول گفت: با توجه به اینکه اسم مدارس تیزهوشان است علی القاعده باید هوش، سنجیده شود. علت این است که پیشینیان ما از سنجش استعداد تحصیلی استفاده می‌کردند این بود که یک همبستگی مثبت بین هوش و استعداد تحصیلی وجود دارد، لذا پایه علمی داشت، نه آنکه کلاً مردود باشد. منتها به سبب آسیبی که به دوره ابتدایی می‌زد به سمت سنجش هوش سوق پیدا کرد.

مهاجرانی اعلام کرد که امسال یقیناً از شیوه سال قبل استفاده نمی‌شود. آزمون امسال پایه هفتم از جنس هوش است و منبع مشخصی ندارد. علم می‌گوید تنها دو درصد جامعه از هوش بالا برخوردارند؛ از خانواده‌ها می‌خواهیم فرزندان خود را تحت فشار نگذارند و اجازه دهند هرکدام با استعدادهایی که دارند مسیر موفقیت شأن را طی کنند. سمپادمساوی موفقیت نیست و برعکس.