دانستنی ها و مهارت ها
1-تغییر فیزیکی و تغییر شیمیایی را تعریف کند و برای هر یک از آنها مثالی بزند. شناختی – دانش
2-وجود تمایز تغییر فیزیکی و شیمیایی را در دو سطح میکروسکوپی و ماکروسکوپی برشمرد. دانش – کاربرد
3-خواص فیزیکی و شیمیایی را تعریف کند و برای هر یک از آنها مثالی بزند. دانش – درک
4-با برخی نشانههای تغییر شیمیایی مانند ایجاد نور و گرما، تغییر مزه و رنگ، ایجاد گاز و رسوب آشنا شود. درک- دانش
5-از نشانههای تغییر شیمیایی برای شناسایی برخی مواد استفاده کند. دانش – کاربرد
6-اجزای یک تغییر شیمیایی را نام ببرید و به کمک یک معادلهی نوشتاری، رابطهی میان آنها را مشخص کند. درک – دانش
7-سوختن را به عنوان تغییر شیمیایی بشناسد و به نقش اکسیژن در این فرآیند پی ببرد. دانش – کاربرد
8-با مثلث آتش آشنا شود و اهمیت نقش هر یک از اجزاء را در ایجاد آتش سوزی درک کند. کاربست و تحلیل
9-متغیرهای مستقل و وابسته را دریک آزمایش تشخیص دهد. درک وفهم- کاربرد
10-بررسی دادههای حاصل از یک آزمایش، مهارت تفسیر کردن و نتیجه گیری را در خود تقویت کند. کاربست- تحلیل
11-مفهوم سرعت تغییرهای شیمیایی را درک کند. درک – دانش
نگرش ها
1-آموختن دانش شیمی را راهی مناسب برای شناخت فرآیندهای طبیعی و داشتن زندگی بهتر بداند. عاطفی-ارزش گذاری
2-به نقش پیشینیان در پیشرفت علم و فناوری پی ببرد و به تلاش آنها ارج نهد. عاطفی-ارزش گذاری
3-با شرکت در فعالیت های گروهی، روحیه همکاری را در خود تقویت کند. عاطفی-ارزش گذاری
4-با شرکت در فعالیتهای گروهی، روحیه همکاری را در خود تقویت کند. عاطفی-ارزش گذاری
5-به کاربردهای صلح جویانه علم تمایل پیدا کند و از کاربردهای غیر انسانی آنها دوری جوید. عاطفی–ارزش گذاری