گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

نظام تعلیم و تربیت گرفتار سیطره آموزش و بلای بزرگ کنکور شده است

ثبت شده در: 1395/08/18 مشاهده: 90     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسائل آموزشی و کنکور در نظام آموزش و پرورش سایه انداخته است، گفت: اولویت اصلی باید آموزش و مهارت زندگی از دوره ابتدایی باشد.

به گزارش گاما به نقل از تسنیم،  فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دیروز در مراسم معارفه خود که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش از نظر ساختاری، نیروی انسانی، بودجه و ساماندهی با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: در بحث‌های استراتژیک اگر خود را غرق این مسائل کنیم آنها باقی می‌ماند و اگر بخواهیم دنباله‌روی مسائلی شویم تا سال‌ها این مسائل مطرح می‌ماند، معتقدم باید اقدام دیگری را انجام داد و نگاه دیگری را در بحث مدیریت آموزش و پرورش داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه‌ گستردگی و پیچیدگی و دردهای بسیاری دارد و از داخل آموزش و پرورش و بیرون از آن به وضعیت این وزارتخانه انتقاد دارند و تقریبا فردی را نداریم که نسبت به آموزش و پرورش منتقد نباشد. بنابراین نیاز داریم تا تغییر اساسی در این وزارتخانه ایجاد کنیم.

دانش آشتیانی بیان کرد: نخستین مسئله این است که نگرش‌ها و بینش‌ها مدرسه محور باشد و تمام تمرکز خود را به داخل مدارس ببریم، همچنین سیطره آموزش و پرورش باید در مسائل پرورشی باشد، نظام آموزشی تمام دنیا نسبت به گذشته تفاوت کرده است.

وی بیان کرد: مدرسه جایگاهی است که دانش‌آموز باید در آنجا پرورش یابد و این مسئله در مهارت‌های زندگی خلاصه می‌شود، ممکن است مطرح شود که درس مهارت‌های زندگی تدوین شده است اما مهارت زندگی باید در تمام دروس مدنظر قرار بگیرد و هدف اصلی معلمان این مسئله باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید بستری را فراهم کنیم که آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس شکل بگیرد و اولویت نخست در این رابطه دوره ابتدایی باشد، هم‌اکنون در جامعه شاهد سیطره آموزش و کنکور هستیم، کنکور بلای بزرگی است که نظام آموزشی ایران گرفتار آن شده است و بازار سیاهی در این عرصه شکل گرفته به گونه‌ای که حتی در مقطع ابتدایی نیز کتاب‌های کنکور توزیع می‌شود.

دانش آشتیانی افزود: اگر در جامعه از آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌شود ریشه آن مسائلی است که عنوان کردم، اگر در دوره ابتدایی اعتماد به نفس و قدرت تفکر در دانش‌آموزان شکل بگیرد، دیگر آسیب‌های اجتماعی را شاهد نخواهیم بود، آسیب اجتماعی جایی شکل می‌گیرد که نوجوان و یا جوان ما با ناملایمتی در جامعه روبه‌رو می‌شود که توان مقابله با آن را ندارد چرا که بستری را فراهم نکرده‌ایم تا در محیط مدرسه مهارت‌های زندگی را کسب کند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین بر مسئله پرورش تمرکز ویژه‌ای دارد و امیدوارم با همکاری تمام فرهنگیان بتوانیم گامی در این جهت برداریم.